Wednesday, September 29, 2010

lebaran 2010


salam..kalau ikutkan skang ni, bulan Syawal da semakin meninggalkan kite..ramai kengkawan and rakan2 sekerja sibuk and berebut2 nak buat open house.. tapi aku jarang skali wat open house. last aku buat rasanye 4 tahun lepas kot. Tu pun masa mak masih terdaya dan semangat nak ajak jiran-jiran datang...tapi skang masing-masing sibuk. Dulu masa belajar lagi, so bleh la
habiskan masa ngan mak dan keluarga tolong-tolong untuk preparation meal. Tapi skang keje, huh! kalu cuti tu tido lagi bagus..
Raya tahun ni aku and family sambut sederhana je, sebab ada adik beradik yang balik umah mertua.. So mak, aku, kak Ida, Kak teh and Kak Lang je ada masa raya pertama. Tapi raya tetap seronok, sebab ada WAFI yang baru umur tak sampai seminggu. Budget duit raya bertambah tahun ni.
Menu pagi raya: mak buat rendang limpa+paru+hati...nyummiii.. (special menu tahun ni). Tapi rendang daging favourite aku takde.. aku pun melantak kat umah orang lein. Sebu perut sey! macam-macam rempah masuk dalam perut...
Raya ke-5 aku da start keje..huwaaa!! malas giler.. tapi terpaksa. Kalu tak banyak guna cuti..keje masa mood raya.. sadis gler...org lein sibuk g raya, tapi aku dok kat wad.. sedey!!!


No comments:

Post a Comment